Безпечний готель. Комбіновані системи контролю та управління доступом

Складно уявити сучасний готель, в якому не автоматизовані бізнес-процеси. У практиці розвинених країн, це обов’язкова опція. В Україні найчастіше зустрічається протилежне – відсутнє автоматизоване поселення гостя, в деяких регіонах все ще проблематичним є оплата банківською картою. Що вже говорити про безпеку? Не використовуються такі інженерно-технічні засоби як відеоспостереження, охорона, контроль доступу і засоби евакуації, оповіщення та пожежогасіння; відсутня служба безпеки. В Україні на цьому традиційно економлять.

Цілі

Щоб по праву називатися безпечним, готелю необхідно досягти балансу у всіх напрямках, що вимагають високого рівня відповідальності перед життям і здоров’ям гостя.

Давайте розглянемо, які цілі повинен ставити перед собою менеджмент готелю, для досягнення належного рівня «комфортної» безпеки:

  1. Гарантувати високий рівень безпеки майна і здоров’я гостя в готелі, тим самим підвищити його лояльність. Гість не повинен замислюватися про доступ до свого номеру, це повинно відбуватися швидко і надійно, без збоїв і зайвих рухів.
  2. Використовувати бездоганне якісне обладнання, яке не здатне викликати негатив при використанні.
  3. Впорядкувати систему доступу різних груп користувачів: гостей, персоналу, відвідувачів, орендаторів приміщень.
  4. Підвищити ефективність роботи служб готелю – організація «дисципліни персоналу».
  5. Надати легкий доступ до отримання додаткових послуг та їх оплати.
  6. Всі ці етапи можна реалізувати за допомогою комплексної системи контролю та управління доступом (СКУД).

Вибір

Автоматизована система контролю і управління доступом для готелів повинна виконувати ряд функцій, на які слід звернути увагу в тому числі і при виборі постачальника такої системи. Що ж дійсно важливо:

  • Зносостійкість механізмів.
  • Відповідність протипожежним і будівельним нормам.
  • Відповідність міжнародним стандартам якості.
  • Низький рівень споживання енергії замку.
  • Функціонал ПЗ і звіти – бажано купувати системи з найбільш розширеним функціоналом.
  • Можливість інтеграції з іншими системами, такими як POS, PMS, BMS, відеоспостереженням, охоронно-пожежною сигналізацією.
  • Репутація компанії та бренду продута – порівнюйте, перевіряйте, сумнівайтеся, вимагайте пробних установок ПЗ і устаткування.

Це далеко не повний список, але і цього може бути достатньо для вибору надійної СКУД.

Доступ

Розглянемо застосування СКУД в готелі на прикладі. Припустимо, є готель зі SPA-зоною, конференц-залом, рестораном, вестибюлем, зонами персоналу, аварійними виходами, автостоянкою, ну і звичайно ж, номерним фондом.

Гість, в першу чергу, йде на стійку реєстрації і отримує свій ключ від номера. Припустимо, що різні категорії номерів знаходяться на різних поверхах, для цього в ліфті встановлюють поверховий контроль доступу. Таким чином гість, отримавши ключ від номера 401, зможе піднятися виключно на четвертий поверх, а не на шостий, де номери категорії Люкс. Доступ на поверхи лобі, ресторану або паркінгу, може бути вільним, а на поверх SPA – тільки в разі попередньої оплати відвідування цієї зони. Саме так поділяються і права на доступ в конференц-зали, бізнес-зону, інші зони додаткових послуг.

На сьогоднішній день все більш популярним стає «мобільний ключ» – використання персонального смартфона гостя для доступу в номер (ліфт, паркінг). В цьому випадку гість використовує заздалегідь завантажений додаток і Bluetooth свого смартфона, і може не відвідувати стійку реєстрації зовсім. Також, можна надавати доступ у певні шафи для зберігання речей в SPA-зоні або, наприклад, зберігання спортивного спорядження.

Як організувати даний функціонал, наскільки бути суворим або ліберальним – вирішувати Вам.

Персонал

Контроль доступу в готелі застосовується не тільки заради зручності та безпеки постояльців, дуже важливо організувати службовий доступ. Кожна карта повинна бути налаштована відповідно до посади, обов’язків і відповідальності, і права доступу у кожного із співробітників можуть бути різні або об’єднуватися в групи користувачів з однаковими правами. Так, наприклад, у покоївки може бути доступ в кожен номер конкретного поверху і декількох господарських приміщень, тільки в певні дні та час, згідно з графіком роботи. У адміністратора, начальника СБ або менеджера може бути доступ в будь-яке приміщення в будь-який час і їх об’єднують в групу – Адміністрація з однаковими правами. Всі події, пов’язані з доступом персоналу, повинні бути записані в аудит в вашому ПЗ і періодично аналізуватися. Даний елемент дисципліни і обліку робочого часу, покликаний захистити власника від змов з метою отримання додаткового доходу (невраховані поселення, маніпуляції з категоріями номерів).

Евакуація

Будь-який будинок має бути оснащений евакуаційними виходами. Готелі, це складні будівлі з безліччю вузьких місць. Більшість керівників вважають двері пожежних сходів – дірою в безпеці і просять начальника СБ закрити ці двері на амбарний замок і сподіватися на краще. Неуважність до побудови евакуації може призвести до жахливих наслідків. Тому такі двері обов’язково повинні включатися в загальну систему контролю доступу, інтегруватися в пожежну сигналізацію і відкриватися автоматично при спрацьовуванні тривоги. Технічно треба організувати все так, щоб контролювати вхід з вулиці по карті доступу, а вихід оснащувати системами Panic Bar (Антипаніка). Таким чином вихід залишається відкритим, але не безконтрольним.

Ніякі матеріальні цінності, не зрівняються з ціною втраченої життя!

Software

Сучасне програмне забезпечення вже не має ні особливих складних вимог до техніки ні до операційної системи, web-базоване ПЗ дає можливість управляти Системами Доступу використовуючи ноутбук, планшет або смартфон і з будь-якої точки світу, де є інтернет.

Можливості комбінованої СКУД так чи інакше покладаються на повноту функціоналу програмного забезпечення. В ідеалі, це такі функції:

  • Контроль і управління всіма дверима незалежно від їх призначення з одного ПЗ.
  • Аварійна блокування і розблокування дверей.
  • Моментальне сповіщення про спробу злому.
  • Сповіщення про стан дверей (положення дверей відкрита / закрита, розряд батареї).
  • Управління робочими графіками, планами і рівнями доступу персоналу.
  • Віртуальна мережа – перенесення всіх змін доступу та інших даних від провідних точок доступу до автономних електронних замків (номерний фонд, службові двері) без дротів.
  • Інтеграція з іншими системами безпеки та управління на рівні отримання звітів і реакції на події.
  • Використання єдиної карти для доступу в номер, на паркінг, в SPA і для безготівкових платежів.

Підсумок

Метою даної статті було: розвіяти міф про те, що безпека, це не настільки важлива деталь, на якій можна безболісно заощадити; зняти переконання, що за кожну функцію в безпеці може відповідати своя локальна система, і немає потреби в їх об’єднанні в одне ціле. Дати ясність в тому, на що варто звертати увагу при виборі системи доступу і які завдання слід ставити перед СКУД. Дати розуміння того, що система покликана уберегти не тільки гостя, а й власника, перешкоджаючи нещасних випадків, репутаційних втрат, розкраданню і змов.

Безпеки багато не буває!

Денис Мусіч

CEO Smart Security