Інтеграція СКУД з іншими системами

Безперечно, головною системою, з якою повинна вміти інтегруватися готельна СКУД, є автоматизована система управління готелем. Слово “інтегрована” давно вже є майже обов’язковим терміном для більшості офісних СКУД. Готельні СКУД – не виняток, ось тільки і тут пріоритети інтеграції свої, специфічні.

PMS – Property Management Systems

Безперечно головною системою, з якої повинна вміти інтегруватися готельна СКУД, є автоматизована система управління готелем (PMS – Property Management Systems). Завдання – максимально зменшити час перебування гостя на стійці реєстрації (це час прямо прописано в класифікаційних вимогах зірковості готелів), для чого готельна СКУД повинна розуміти запити з боку PMS систем і випускати карти гостей прямо з вікна поселення гостя в PMS.

Така інтеграція дозволяє також більш строго контролювати персонал, так як в PMS системах неможливо виконати заїзд гостя, чи не зареєструвавши оплату (СКУД, на відміну від PMS, прямого відношення до грошей гостей немає і факт оплати за номер контролювати не може за визначенням).

 

POS – Point of Sales Management systems

Далі слідують системи управління точками продажу (POS – Point of Sales Management systems), т. п. безготівкових платежів в ресторанах, барах, торговельних точках та автоматах всередині готелю по карті гостя. Сюди ж можна віднести також системи прокату інвентарю (актуально для гірськолижних курортів), управління СПА-послугами і т.д.

Завдання абсолютно меркантильне. При перекладі всіх (або хоча б більшості) платежів в готелі в безготівкову форму, різко скорочуються можливості для зловживань персоналу, скорочується кількість необхідних фіскальних реєстраторів і до того ж, і гості в середньому витрачають на 15-20% більше, ніж при оплаті “хрусткою купюрою “– це відомий“ чисто психологічний “ефект.

Системи диспетчеризації

Наступні в списку пріоритетів на інтеграцію – системи диспетчеризації. Однак частіше вони інтегруються з СКУД не безпосередньо, а через систему управління (PMS). Наприклад, при бронюванні номера, система диспетчеризації змінить режим роботи системи вентиляції та кондиціонування, щоб до моменту приїзду гостя в номері були встановлені комфортні умови (дату і час заїзду їй повідомляє PMS система). Після заїзду гостя, підсистема енергозбереження та визначення присутності СКУД повідомить системі диспетчеризації, що гість вже всередині номера, будуть задіяні відповідні алгоритми управління кліматом, дозволена подача води в ванну кімнату з активацією системи захисту від протікання і т.п.

І тільки після того, як ми розібралися з інтеграцією СКУД з системами, які безпосередньо стосуються гостей, можна знову згадати про персонал, т. п. Про систему обліку робочого часу, фото- і відео верифікації і т.п. Інтеграція з ними в більшості випадків така ж, “як і в офісі”.

Залишилося розібратися з системами охоронної, охоронно-пожежної та пожежної сигналізації, а також системою відеоспостереження.

Системи охоронно-пожежної та пожежної сигналізації

З першою системою ( “пожежкою і охранкою”), як це не дивно для Вас прозвучить, СКУД в готелі інтегрується рідко. Але з дуже простої причини – всі шляхи евакуації в готелі (включаючи вихід з номера і на сходи) повинні бути вільні за визначенням, та для їх розблокування ніякої інтеграції і не потрібно. І тільки в тих випадках, коли якась із дверей, які здійснюють зонування об’єкта (наприклад, поділ гостьовий і службової зон) лежить на шляху евакуації, та ще й контроль доступу доводиться контролювати раз в напрямку евакуації, тоді застосовуються стандартні апаратні методи інтеграції через кнопки екстреної розблокування, релейні команди від системи протипожежного захисту і т.п.

Програмну ж інтеграцію пожежні інспектори не дуже люблять що, в загальному, логічно: досить небезпечно ставити можливість безперешкодної евакуації людей з будівлі в екстреній ситуації в залежність від станів комп’ютерного обладнання, готовності операторів або дротових каналів зв’язку і т.п. Чим коротше шлях проходження сигналу на розблокування і менше залежність від додаткових компонентів систем – тим надійніше.

Системи охоронної сигналізації в готелі ставлять вкрай рідко, та й то на дуже невелику кількість приміщень (пару приміщень адміністрації та приміщення життєзабезпечення, при правильному підході до цього питання). Все-таки будь-який готель – це підприємство з цілодобовим режимом роботи і служба безпеки там найчастіше працює також цілодобово. Так що найчастіше обходяться повністю незалежною системою охоронної сигналізації.

Відеоспостереження

Відеоспостереження також не відноситься до числа систем, з якими СКУД повинна бути обов’язково інтегрована в готелі – ще одна дивина для фахівців. На відміну від офісу, магазину або банку, відеоспостереження в готелі намагаються зробити максимально автономною системою. Доступ до цієї системи, а тим більше до відеоархіву в готелі повинен мати дуже обмежене коло осіб і можливості витоку будь-яких кадрів або відеофрагментів з камер спостереження за межі готелю повинні бути строго обмежені. Подібні правила з’явилися після декількох досить гучних скандалів, коли записи камер спостереження, які закарбували VIP-гостей або знаменитостей під час їх перебування в готелі, потрапляли в руки журналістів або в інтернет. Найбільш сильно, крім самого гостя, такі випадки б’ють по репутації готелю, який допустив витік, а репутація, нагадаю, найбільш тендітна і дорога “характеристика готелю”.

Звичайно, описані вище правила не можна називати законом, обов’язковим до виконання в безумовному порядку. Зрештою, кожен Замовник повинен сам вирішити які завдання повинні вирішувати системи безпеки в готелі та як стикуватися один з одним. Так що не прийміть вищеописані доводи за догму, просто не забувайте нагадати Замовнику значення терміна “privacy” в готелі і самі пам’ятаєте про різницю технологій ведення бізнесу в офісному центрі, наприклад, і в готелі…

А. В. Катренко

Комерційний директор

 “Смарт Секьюріті” (Росія)